Wilma er inde i l\u00f8ven, i den stornumsede og storbarmede femme fatale, i revolutionshelten Fidel Castro, hun er oppe l\u00e6rredet og i de smilende b\u00f8rn og i de cubanske kvinder. Wilma er Helle Fuglsangs valgte alter ego, der gerne vil v\u00e6re en del af verdensrevolutionen og ih\u00e6rdig, i h\u00f8je guldsko, sortblomstrede netstr\u00f8mper og t\u00e6tsiddende hvid pencilnederdel, tager os med ud i den afrikanske bush og de cubanske gader, for at m\u00f8de og v\u00e6re en del af revolutionen. Wilma stavrer storgestikulerende rundt i Afrikas gader, i bushen, hos de indf\u00f8dte, i Cubas gader, lytter til Cubas kvinder og m\u00f8des i brydekamp med revolutionens russiske moder, for til sidst at n\u00e5 frem til, at revolutionen kun kan sejre gennem k\u00e6rlighed.<\/p>\n
I Dansehallernes \u201dLille Carl\u201d er et stort film\u00e6rred sp\u00e6ndt op i en diagonal hen over scenerummet, foran ligger l\u00f8ven i dampende r\u00f8g og p\u00e5 l\u00e6rredet toner titlen p\u00e5 f\u00f8rste del af performancen op i r\u00f8de bogstaver p\u00e5 sort baggrund, i bedste klassiske Tazan-tegneseriestil. Her starter Wilmas antropologiske rejse og s\u00f8gen efter revolutionen. L\u00f8ven vogter imens den sort\/hvide film, der projekteres p\u00e5 det udsp\u00e6ndte l\u00e6rred, tager os med ud i Afrikas gader for at s\u00f8ge lykken, indtil Wilma kr\u00e6nger l\u00f8ven af sig og genopst\u00e5r med Wilma p\u00e5 l\u00e6rredet. P\u00e5 filml\u00e6rredet tager Wilma Castros uniformsjakke p\u00e5. P\u00e5 scenen tr\u00e6der alias Wilma ind, liges\u00e5 i uniformsjakke og med r\u00f8d barret og r\u00f8d guitarforst\u00e6rket skovl, parallelt med filmens Wilma, der graver efter guld i et kultur-clash med syngende cubanske kvinder i gyngestole, alt imens scenens virkelige rum kulminerer i et \u00f8mt k\u00e6rlighedsm\u00f8de med en cubansk sangdiva i lang r\u00f8d aftenkjole. Revolutionshelten \u00e5benbarer alle sine sandheder med mimiske fagter, for til slut at blive reddet af den cubanske sangdiva, der nu i hvid uniformsjakke og hvide str\u00f8mper vasker al revolutionens beskidte arbejde bort. Wilma kr\u00e6nger uniformen af og alt ender godt i denne visuelt set; halv-corny revolutionskomedie.<\/p>\n
Wilma i Afrika + Wilma & Revolutionen er en del af Det frie felt festival under CPH STAGE 2014<\/p>\n
Instrukt\u00f8r \/ Helle Fuglsang<\/p>\n
Medvirkende \/ Helle Fuglsang<\/p>\n
Dokumentar filminstrukt\u00f8r \/ Morten Vest<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"
Wilma er inde i l\u00f8ven, i den stornumsede og storbarmede femme fatale, i revolutionshelten Fidel Castro, hun er oppe l\u00e6rredet og i de smilende b\u00f8rn og i de cubanske kvinder. Wilma er Helle Fuglsangs valgte alter ego, der gerne vil v\u00e6re en del af verdensrevolutionen og ih\u00e6rdig, i h\u00f8je guldsko, sortblomstrede netstr\u00f8mper og t\u00e6tsiddende hvid […]<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[2,7],"tags":[10,12,13,15,22,36,214,49,60,61],"jetpack_featured_media_url":"","_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sceno.dk\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/73"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sceno.dk\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sceno.dk\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sceno.dk\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sceno.dk\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=73"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sceno.dk\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/73\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sceno.dk\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=73"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sceno.dk\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=73"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sceno.dk\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=73"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}